Reacties van lezers: 2000
Deze pagina is zo gemaakt
dat je de verbinding met de Internet Provider kan verbreken en rustig "offline" kan zoeken.
Je kan m.b.v. de "find in page" funktie van je web browser zoeken. Doe dat alsvolgt.
Activeer de "find in page" funktie door de "CNTRL+F" toetsen tegelijk in te drukken. Geef voor
het vinden van informatie over bijvoorbeeld "Candida" de volgende zoeksleutel: "[candida]"
(zonder de quotes, maar met de rechte haken).
Meer weten? Doe een
subscribe Pillie Willie of ga naar de Pillie Willie Home Page.
Vragen en opmerkingen van Lezers
31 december 2000, vrouw 39, Bavel [ringworm]
Vraag
In deel I over candida vermeld je ringworm. Wat zijn daar de verschijnselen van en wat is het verband met de candida bij volwassenen? Alvast bedankt voor de erg nuttige en uitgebreide informatie op je www site.
Antwoord
Rode ringvormige plekken op de huid, vermoeidheid. De huid wordt als orgaan gebruikt voor ontgifting. Candida pleegt een grote aanslag op het lichaam en veroorzaakt zo een scala aan huidproblemen van ringworm t/m psoriasis en ecseem.
30 december 2000, vrouw 74 [spataderen]
Vraag
L.S., mijn moeder van 74 heeft last van "bobbels" in/op aderen in haar
armen, die zacht zijn en sommigen na verloop van tijd worden hard. Wat zou
dit kunnen betekenen? Weet u hiervoor een remedie?
Antwoord
Sorry voor de late reactie. Je email was even zoekgeraakt. Zou het kunnenn dat je moeder last van spataderen heeft? Als dat zo is denk ik dat je haar een goede multi moet geven, bijvoorbeeld Plantina A/Z en OPC-85 Forthe van Orthica. Dat is een soort vitamine C maar dan veel effectiver voor vaatwanden. OPC is duur. laat haar 100 - 200mg per dag gebruiken. Verbetering merk je pas na een jaar.
29 december 2000, man 45, Kuurne, Belgie [hemochromatose], [artrose]
Vraag
Ik ben zeer verheugd om zoveel informatie te kunnen lezen over hemocromatose. Graag wilde ik ook even mijn verhaal vertellen. Een zeventien jaar geleden kreeg ik een letsel aan mijn kneukel tijdens een volleybalwedstrijd. Röntgen en andere doorlichtingstechnieken brachten niets aan het licht. Op den duur merkte men wel dat er iets was maar 'wat' bleef uit. Medicatie, gipsverbanden en gewrichtsinjecties bleken niet te werken. Na langdurig talmen raadde men mij een afspraak aan bij een gespecialiseerd professer. Hij stelde een operationeel ingrijpen voor daar hij een kraakbeenfractuur vermoedde. Mijn orthopedist op het thuisfront had er alle bedenkingen bij en voegde de daad bij het woord en inderdaad... een kraakbeenfragment belemmerde de beweging. Oorzaak onbekend van het afbreken. Jarenlang ondervond ik hinder in de enkel, kort na de vinger dus. Op den duur kon ik helaas niet meer lopen. Gaan was geen probleem. Een vijftal jaar later begonnen andere gewrichten aantas!
tingen te vertonen, zoals enkels en polsen en kneukels. Telkens werden pijnstillers voorgeschreven, die hielpen maar ik ben geen pillenslikker en wilde daar wel eens vanaf komen en naar de oorzaak zoeken. Vier dokters hebben mij telkens aan het lijntje gehouden, doch geen enkele vond de oorzaak. Ten einde raad ging ik ten rade bij een reumatoloog, wat niet logisch was want geen enkele reumatische test was positief in mijn bloedanalyse. Het eerste contact was ongelooflijk. Na twee minuten praten wist hij mij al te catalogeren als een hemocromatosepatiënt. Om zijn vermoeden te bevestigen werd het ferritinegehalte gemeten. Op al mijn vorige bloedonderzoeken, ongeveer een 10-tal ontbrak ferritine. Resultaat: meer dan 1000 eenheden. Bijgevolg een leverpunctie die een correcter beeld kon geven, en inderdaad een gehalte van 3900 werd aangetoond. Om de twee maanden werd een aderlating voorgesteld, doch dit was een tocht van twee stappen vooruit en een achteruit. Na een jaar was ik nog! niet halverwege. Bij verdere zoektochten naar betere middelen werd mij aangeraden om aderlatingen te doen zoveel mogelijk. Om de veertiendagen, na een viertal keren werden dan de rode bloedcellen gemeten, maar op den duur vermagerde ik omdat ik ook mijn eiwitten en vetstoffen kwijtspeelde. Ik vertrouwde het hele zaakje niet meer daar men zei dat het een erfelijke factor is. Bij onderzoek bij naaste familieleden scheen geen enkele dergelijke klachten gehad te hebben. Intussen zijn we al zover dat mijn ferritinegehalte binnen de grenzen gekomen is, en dat mijn bovenenkel als één stuk met mijn scheenbeen verbonden is. (arthrodese dus). Mijn linker enkel bezorgde mij al evenveel last, doch de dokter wilde mijn twee enkels niet samen opereren. Het gewricht van mijn rechter enkel was totaal versleten, lees ontbrak alle kraakbeen. Ik liep zogezegd op een puimblokje. Daar heb ik foto's van wat een reeël beeld geeft van hoe het eruit zag. Dit is nu al twee jaar geleden en mijn linker !voet is niet genezen, doch bevredigend qua toestand. Hoe dat komt weet ik niet zeker, maar reeds geruime tijd gebruik een drietal voedingssupplementen en af en toe heb ik nood aan een half pilletje 'Mobic'. Toch zet de trend zich verder en maak ik mij toch serieus zorgen. Mijn vingers kan ik niet volledig strekken, mijn vingerkootjes zijn normaal en vertonen geen diktes, maar mijn kneukels wel. 't Is eigenlijk eigenaardig, Alleen enkels en kneukels vertonen afwijkingen. Tot op heden als ik mijn handpalmen plat op tafel leg, kan ik geen enkele vinger meer omhoog krijgen. Dit verontrust mij, binnen tien jaar is de beweeglijkheid misschien volledig weg en loop ik rond met twee vuistjes die moeite zullen hebben om nog iets vast te grijpen. Ik ben bereid om meer gegevens kenbaar te maken zodat u een duidelijk beeld krijgt van de toestand maar als u iets meer weet waar ik terecht zou kunnen voor beterschap dan zou ik u heel dankbaar zijn.
Antwoord
Het heeft even geduurt, maar ik krijg bijna twintig emails per dag............
Hemochromatose kan gewrichtsslijtage veroorzaken dat is zeker. Ik begrijp uw situatie en uw verontrusting over uw gezondheid. Ik denk dat er voor uw gezondheid, of het ontbreken daaraan een totaal programma moet worden opgesteld. Waaraan u dan moet denken is:
BASIS SUPPLETIE: Een goede multi (plantina) 400IE vitamine E, 1 - 3 ram vitamine C, B-complex van solgar, Zink/selenium van Pharma Nord. Zie artikel over basis suppletie. Dit kunt u ook in Belgie bij de Rooy (zie home page) bestellen, vraag om pillie willie korting.
GEWRICHTEN: Natural Pain Relieve van INHOLTRA hierin zitten alle stoffen die uw botten nodig hebben, zie artikel over artrose deel II en overweeg DHEA zie artikelen over DHEA.
Ik denk dat u het best af bent met een orhtomoleculair arts. U woont welliswaar in Belgie maar ik adviseer toch contact op te nemen met Dr Dalmulder van het PMC in Rotterdam telefoon : 010 4147633. Hij kan u dan ook helpen met chelatie therapie om de hoeveelheid ijzer in uw bloed te verminderen. Dalmulder heeft wo - vrij van 1130 - 1230 telefonisch spreekuur. Vraag hem of hij u wil behandelen. Hij neemt geen patienten aan waarvoor hij niets kan betekenen, hij heeft het druk genoeg. Ik hoop dat u hiermee een beetje geholpen bent.
28 december 2000, man, Belgie [vitamine C]
Reactie
Bedankt voor uw reply en de bijgevoegde referenties. Sta me toe even te verduidelijken waarom ik precies gereageerd heb op de vitamine c publicatie. Mijn bedoeling was de minder aangename wetenswaardigheden over vitamine c (die mij bekend waren) ter sprake te brengen om zo een meer genuanceerd beeld te geven over vitamine c...
Voor referenties kan ik onder andere verwijzen naar de volgende webpagina's :
http://www.cup.org/Books/kiple/vitaminc.htm (Cambridge University)
http://www.bccancer.bc.ca/uct/vitaminc-ascorbicacid.shtml (vitamine c in de voeding en in supplementen + zijn omstreden mogelijkheid om kanker te bestrijden/voorkomen)
http://www.udel.edu/chem/C465/senior/fall97/vit_C/vitaminC.html (Effecten van megadoses van vitamine c (i.c. > 1000mg)
Zowel op het internet als in de wetenschappelijke literatuur (The Lancet, Science, Nature, New England Medical Journal ea.) kan U de hele commotie rond vitaminen uitgebreid volgen.
U kan zich uiteraard ook gewoon wenden tot de universiteiten van België en Nederland en daar de plaatselijke autoriteiten (voedingsspecialisten of biochemici) raadplegen...ik vermoed dat ook daar heel wat uiteenlopende meningen gehoord zullen worden en wie weet zelfs op die manier nieuwe bijdragen te leveren zijn ?
Uit de tegenstrijdigheden mag blijken dat menig onderzoeker, arts of hulpverlener in het algemeen, het lang niet eens zijn over bvb. vitaminen.
Reactie PW
Hartelijke dan voor je reactie. Ik heb al je artikelen rustig doorgelezen, twee keer zelfs. Hieronder mijn reactie.
http://www.bccancer.bc.ca/uct/vitaminc-ascorbicacid.shtml
Dit rapport geeft van alle positieve zaken over vitamine C hoe dat is onderzocht, maar van de negatieve zaken die in dit rapport worden gemeld, wordt niet aangegevenn hoe dat is onderzocht. Ik geef wat voorbeelden.
hieronder een hele lijst met positieve statements over vitamine C uit JOUW ARTIKEL.
- "Some preliminary clinical data indicate that vitamin C may improve the survival of cancer patients.
- In Japan, use of vitamin C in humans, not as a primary anticancer drug but as a means of counteracting the toxicity of some cancer treatments has shown some promise. In animal studies, vitamin C blocks the oxidative damage to heart muscle that often occurs as a side effect of the anticancer drug, adriamycin (Barinaga).
- To date, studies have demonstrated that vitamin C can be infused at a high enough rate to maintain blood levels of vitamin C proven high enough to kill tumor cells in a test tube (Riordan).
- "Megadose vitamin C therapy for cancer may be administered either intravenously or orally. (Cameron 1979) (Riordon) Proponents advise that it can be given concurrently with chemotherapy. (Cameron 1974) They claim that megadose vitamin C therapy improves the well-being and quality of life of cancer patient and that it may result in improved survival." (Kaegi)
- Several reviews (Diplock) (Levine) have concluded that vitamin C has little toxicity. Even when consumed at very high levels of intake (10,000 -20,000 mg/d) for long periods of time, adverse effects have not been convincingly demonstrated.
Er zijn een aantal negatieve statements MAAR DIE WORDEN NIET ONDERBOUWD MET REFERENTIES NAAR ONDERZOEK. Ze gebruiken dan termen als: "zou in theorie de chemokuur kunnen verstoren" enz.
Een statement is ronduit belachelijk, die wil ik wel herhalen:
- Growing organic foods may be protective of the environment but doesn't provide much of a nutritional advantage. Washing all fruits and vegetables under clean, running tap water will ensure clean, healthy produce.
DIT IS WERKELIJK TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN.
http://www.cup.org/Books/kiple/vitaminc.htm
Dit artikel zegt eigenlijk alleen maar dat 100 - 150 mg vitamine C genoeg is om geen scheurbuik te krijgen, meer niet.
http://www.udel.edu/chem/C465/senior/fall97/vit_C/vitaminC.html
Laat je vooral niet misleiden door de ".edu". Dit is werkelijk nonsens. Ze durven nog te beweren dat je van vitamine C nierstenen krijgt.
Maak je niet ongerust van 3 gram Vitamine C krijg je geen nierstenen. Al die onzin over Vitamine-C is ontstaan door een onderzoek uit 1975 door de heer Chalmers. Chalmer had zich beter kunnen ophangen i.p.v. dat onderzoek uit te voeren; hij heeft bij de hele wereldbevolking 25 jaar lang dood en verderf gezaaid met zijn beweringen. Chalmer dacht dat hij calciumoxalaat in de urine had gevonden. Dit is een stof die in sommige nierstenen ook voorkomt. Jaren later bleek dat dit calciumoxalaat tijdens het laboratoriumonderzoek ontstaan was en niet in de urine van de proefpersonen.
Chalmer paste als dosis 25 - 50 mg Vitamine-C per dag toe, een dosis die veel te laag is om enig effect te ressorteren. Ook liet hij iedereen, ook de mensen in de placebo controlegroep, die ziek waren 3 gram Vitamine-C gebruiken. Hierdoor stelde hij, voor de testgroep, slechts een verkorting in de ziekteduur van een verkoudheid van 0,11 dag (enkele uren) vast. Toen dit onderzoek jaren later door anderen werd overgedaan bleek dat de verkorting in ziekteduur voor een verkoudheid 0,93 dagen te bedragen. Dat is op gemiddeld drie dagen voor een verkoudheid toch een verkorting van 30%.
Als je de werkelijkheid over dit onderzoek wilt lezen kijk dan op:
http://www.orthoeurope.com/@rtho699nierstenen.htm
Sorry, je ziet dat ik tijd aan besteed heb. Het is goed dat je kritisch blijft, vooral als er iemand een website heeft over gezondheid en GEEN arts is.
27 december 2000, vrouw 26, Hoogeveen [candida]
Vraag
Eind januari heb ik een afspraak met de internist vanwege vermoeidheidklachten. Na lezen candidasyndroom lijken veel klachten op hun plaats te vallen, bij wie moet ik zijn voor onderzoek? Huisatrs herkend deze klachten blijkbaar niet.
Antwoord
Een internist zal alleen naar candida kijken als je terminaal ziek bent (AIDS of Kanker) of als de schimmel duidelijk op je huid of tong te zien is. Zij hebben nu eenmaal geleerd dat candida infecties niet voorkomen bij gezonde mensen. Dat is echter achterhaalde kennis. Dus ik verwacht dat de internist zijn schouders ophaalt.
Ik vind dat u eerst moet afwachten hoe de internist uw vermoeidheid beoordeelt. Laat hem eerst een aantal onderzoeken doen waaruit hij een diagnose kan stellen hoe die vermoeidheid komt en wat er aan te doen is. Als hij helemaal niets kan vinden onderzoek dan of er sprake is van een candida infectie, of van hypoglycemie, of het chronische vermoeidheids syndroom. dit zijn allemaal vermoeidheids aandoeningen met gelijsoortige klachten.
Dit traject wordt het best gedaan samen met een orthomoleculaire arts. Ik vind Dalmulder van het PMC in Rotterdam erg goed maar dat is voor jouw niet naast de deur. Kijk op www.soe.nl naar de lijst met beschikbare orthomoleculaire artsen in Nederland en zoek er een uit. Candida kan het best worden vastgesteld d.m.v. een ontlasting test bij de GG&GD. Hypoglycemie door een extra lange gluocse test (niet door gewoon "suikerprikken"). Als je dat niet hebt val je in de verzamelpot CVS.
Maar..............
Ik adviseer nu al twee jaar mensen met vermoeidheidsklachten om chroom GTF van de firma NOW of Solgar te proberen (gebruik geen andere chroom er is veel rommel op de markt). Daar knappen heel veel mensen heel snel van op, soms binnen een aantal dagen. Probeer dat gewoon. Er zijn geen nadelen, alleen voordelen: je leeft langer, meer energie, je valt soms af. Als je na een pot nog niks merkt heb je geen chroom tekort en stop je er gewoon weer mee. Lees mijn artikel over chroom.
Je kan het postorder bestellen bij de Rooy, NOW is het goedkoopst. 200mcg per dag is genoeg. Vraag om pillie willie korting.
Laat me even weten wat de internist straks zegt en vertel me of de chroom werkt.
26 december 2000, man [side effects]
Question
First let me wish you Happy Holidays! It's been now a couple of weeks since I am taking the products you recommended:
1 Vitamine C-1000 (Hema) with breakfast
1 Selenium-Zink (Hema) with breakfast
1 Guarana (Stack) with breakfast
1 Vitamine A t/m Zink (Plantina) with lunch or with dinner
Since I was not (and I am still not) used to take all of these pills I am not sure which of the pills (or if they all together) are giving me a stomach ache... I have no diarhea or anything like that, it's just literally stomach ache... What can be causing this symptons? I have been eating some cookies/sweets (Christmas time!)... Could that be the cause? Also drinks like Fanta, Coca-Cola, etc. Are they also bad?
Answer
This was my advise to you a couple of emails ago:
I would suggest a good multi vitamin (Solgar of Plantina A/Z from the Ortho Company, both can be ordered from the De Rooy as well) is better for your age.
Take one good multi a day, 400IE Vitamine E (Pharma Nord, De Rooy) 3000mg vitamine C (C1000 from Kruidvat) one Zink/selenium (Hema) and half b-100 complex (Hema). And if you realy want to get fit use 200mcg chroom GTF from the company NOW. AND DO NOT USE SUGAR OR DEXTROSE DRINKS. The Hema and Kruidvat products can not be ordered from De Rooy.
The only supplement that can cause some mild stomach problems is vitamin C, specially if not Time Released. Vitamin C if it is in the "acid form" can cause mild problems for the stomach. If you can not drink orange jus from a pack on an empty stomach you are better of with a non acid vitamin C. This form can be ordered from the Rooy and is called magnesiumascorbaat.
The Plantina mult will not cause any stomach ache, nor vitamin E or zink/selenium. I do not know enough about Guarana to give you an opinion.
So the advise is as follows: stop vitamine C for two weeks and see what happens. If the problems disapear, uese vitami C again. If you get stomach ache again try magnesiumascorbaat.
Valdemar do not eat sugar, stop with sugar completely. It is very bad for you specially if you have a "sweet tooth" (is that the correct expression?). Maybe you should consider taking chromium GTF (see advise) this will give you more energy and will make you eat LESS sweets. If you have any questions do not hesitate...............
25 december 2000, man 39, Hoofddorp [DHEA]
Vraag
Even een vraag over dhea,op uw site staat dat dhea alleen te verkrijgen is op dokters recept, en tevens is op uw site een link naar de Rooy voedingssuplementen die dit product gewoon on line verkoopt,hoe is dit mogelijk?
Antwoord
Ik help de Rooy met zijn website, in ruil daavoor geeft hij Pillie Willie lezers korting. een aantal van de producten die ik op mijn website adviseer worde door de Rooy goed en goedkoop geleverd. Voor een aantal vind ik de Hema beter. Ik adviseer niet om DHEA suppletie toe te passen zonder bloedonderzoek door een orthomoleculaire arts, maar..............ik heb niets te zeggen over wat de Rooy doet en hij niets over wat ik schrijf.
Dus DHEA en ook Melatonine niet bij de Rooy kopen maar op recept van een arts. Dat is trouwens ook goedkoper, de zorgverzekeraar betaalt de kosten.
24 december 2000, man 39, Heerhugowaard [psoriasis], [reuma]
Reactie
Een kleine reactie.Vele lezers vragen wat te doen bij psoriasis/reumatishe klachten of andere aandoeningen.Ik heb uitstekende ervaringen met patiënten welke de chlorella pyrenoidosa gebruiken.Zelfs enkele die helemaal vrij zijn dankzij de chlorella . voor info www.chlorella.nl. de Pillie Willie informatie is er een van groot kaliber en enorme waarde .veel succes en ga zo door!!!!!!!!!!!!!11111
Antwoord
Dank u voor uw reactie. Ik zal uw advies t.z.t. opnemen onder "reacties". Prettige feestdagen gewenst.
21 december 2000, vrouw 28, Renswoude [candida], [DHEA]
Vraag
Ken je trillerigheid en nerveuziteit als bijwerkingen van DHEA? Ik had het gevoel dat tijdens het slikken van DHEA mijn lichaam zich niet meer van de moeheid wist te herstellen. Zonder DHEA merk ik wel weer recuperatie vermogen na een inspanning. Heb je dat eerder gehoord?
Mijn candida behandeling duurt al ruim twee maanden, en is me voorgeschreven door een orthomoleculair arts. Het omvat Nystatine, Symbioflor-kuur (3 fasen) en lactobacillen kuur. Candida is vastgesteld via een test door de huisarts.
Met Chroom was ik toevallig vorige week begonnen naar aanleiding van het lezen van jouw site.
Ik hoop dat je me met deze gegevens verder kan helpen.
Antwoord
Ik heb nergens gelezen dat DHEA trillerigheid als bijwerking heeft. als ik je email goed begrijp ben je weer gestopt met DHEA. DHEA heeft zo'n twee weken nodig om effect te hebben. Dus als jij DHEA slikt en merkt dat je de volgende morgen moet bent ligt dat aan iets anders. Sommige mensen vinden "pillen slikken" gewoon eng. Hun lichaam reageert dan op dat gevoel door "bijwerkingen" te genereren. (het omgekeerde is ook waar als je echt geloofd dat iets werkt werkt het vaak ook: het placebo effect) Ik wil niet zeggen dat dit bij jou het geval is, maar denk er eens over na.
28 jaar is jong voor DHEA therapie, dat is alleen te verdedigen als echt is aangetoond dat je een DHEA tekort hebt. Je zou DHEA dan wel gepulseerd moeten gebruiken (door de week maar in het weekend niet) om je eigen DHEA productie op gang te houden.
Ik denk dat de bijverschijnselen die je nu merkt worden veroorzaakt door de candida behandeling. Gebruik Chroom GTF van NOW dat is mijn advies, zie andere emails. Ik lees in je email dat je al bent begonnen met chroom. Welke soort? Merk je al wat?
20 december 2000, man [V5], [kanker]
Vraag
Beste onbekende dokter,
Via een bezoeker van mijn website kreeg ik informatie doorgestuurd over de V5 methode waarover in uw koerier de komende maanden 5 artikelen worden gepubliceerd. En deze vrouw vroeg zich af of het niet interessant is die artikelen ook te plaatsen op mijn website.
Mijn vraag aan u: kijk eens op mijn website en oordeelt u of het zinnig is uw informatie op mijn site te plaatsen. Graag ontvang ik dan antwoord via email en iniden u denkt dat het zinnig is zou ik het goed vinden om te overleggen hoe we dat het best kunnen plaatsen. Of bv. met een deeplink en een kort commentaar van ons erbij of op een aparte pagina dat u de artikelen schrijft en plaatst op mijn site.
Mijn webadres is: www.kanker-actueel.nl
Bedankt zover. Ik vind de informatie persoonlijk interessant, maar niet vernieuwend. De voorgestelde strategie wordt al jaren toegepast door artsen als Houtsmuller, Bolhuis en Valstar, maar het is natuurlijk goed dat er nu ook een echte strategie wordt ontwikkeld om het grote publiek hiervan te overtuigen. Wat dat betreft hebben wij met onze site dezelfde soort doelstelling en zou samenwerking een groot goed zijn. Het zou me trouwens niet verwonderen dat u als onbekende arts deel uitmaakt van de groep rondom Houtsmuller/Valstar/Bolhuis. Maar goed dat hoor ik nog wel.
Antwoord
hartelijk dank voor je reactie. Ik heb al eerder van jullie initiatieven gehoord en dacht ik ook via de TV gezien, maar ik wist niet dat jullie dit via het web ondersteunen.
Ik ben GEEN arts, ik ben een informatica specialist, ik werk al 30 jaar in de ICT. Ik richt mij op orthomoleculaire geneeskunde en alles wat ik publiceer is gemaakt op basis van literatuurstudies. Sommige artikelen laat ik reviewen door artsen anderen niet. V5 is gereviewed door een immunologe en een orthomoleculaire arts.
V5 is ongeveer 130 pagina's lang en komt hoogst waarschijnlijk ook in boekvorm uit. De vorm die ik daarvoor ga kiezen moet nog worden uitgewerkt (wat op internet en wat in het boek). Ik ben er nu al een jaar mee bezig en ik hoop dat ik toch nog wel met wat verassingen zal kunnen komen op het gebied van de behandeling van kanker.
Ik heb helemaal geen bezwaar als je naar de content op mijn pagina's linked. Ik heb in de opzet van mijn website rekening gehouden met "linken naar mijn content". Probeer maar eens:
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/kanker1.html
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/kanker2.html
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/tamoxifen1.html
binnen jullie frames pagina te laden. Dat moet heel eenvoudig lukken.
En zo komen er volgend jaar ook kanker3.html, kanker4.html, kanker5.html enz. Laat me even weten of je hier mee uit de voeten kunt.
Reactie lezer
Bedankt voor alle informatie. Ik zal eens kijken hoe een en ander te linken, want u heeft hele goede informatie vind ik. Ik vind het wel grappig uw naam. Heet u werkelijk Willy Witsel of is dat een naam aangepast aan de site of is het andersom gegaan? Een hele mooie vondst in ieder geval die naam van de site.
Ik hou u op de hoogte van de ontwikkelingen op mijn site en zal in ieder geval uw site vermelden en een link aanmaken. Maar ik heb net een nieuwe computer gekocht dus ben nu bezig om alles over te zetten en aangezien ik niet zo'n technisch wonder ben kost dat een paar dagen. Maar het komt goed.
Reactie PW
Ik schreef de eerste artikelen voor mijn kinderen. En omdat ik maar over supplementen door bleef praten noemden ze me: "Pillie Willie". Vandaar.
19 december 2000 [enbrel]
Vraag
Ik heb jullie site bezocht en vond veel informatie.Ik mis echter informatie
over het medicijn:Enbrel Kan iemand me aan informatie helpen?
Antwoord
Natuurlijk: http://www.enbrel.com.
Maar, pas op. Dit heb ik uit mijn eerste artikel over artrose voor je gekopieerd:
Een geheel nieuwe aanpak voor de behandeling van reumatische arthritis wordt gevormd door een groep geneesmiddelen die zich laat classificeren als Biologic Response Modifiers (BRM). Deze geneesmiddelen grijpen direct in op de foutieve auto-immuun response van het lichaam tegen het gewrichtsweefsel. Enbrel (wel in Amerika maar niet in Nederland goedgekeurd) is een genetisch geproduceerd BRM geneesmiddel. De werkzame stof heet etanercept. Deze stof neutraliseert de cytokine TNF-a en verminderde tijdens onderzoek de pijn van meer dan 80% van de patiënten. Een combinatie van Enbrel en een DMARD, waarin methotrexate is verwerkt, gaf voor sommige patiënten een uitzonderlijk goed resultaat.
In mei 1999 waarschuwde de Amerikaanse FDA voor gevaarlijke bijwerkingen bij het gebruik van Enbrel. In een aantal gevallen waren er door het gebruik van Enbrel bij patiënten ernstige infecties (sepsis) opgetreden. Sommige patiënten zijn hierdoor overleden.
Waarvoor wil je het gebruiken?
18 december 2000, man 48, Leiden [website]
Reactie
Nuttige site over vitamines, etc. met kritische blik en objectieve informatie, zonder het overdreven miskende, van complottheorien doordrenkte, geschrijf van bijvoorbeeld dr Rath. (Hoe goed zijn pillen ook zijn !) Ik ga vaker kijken en heb me geabonneerd.
Reactie PW
Dank u voor het compliment, kost veel tijd maar is een interessante hobby.
17 december 2000, vrouw 17, Capelle a/d Ijssel [slijtage]
Vraag
Ik kwam bij toeval op je website en ben erg geïnteresseerd in je artikelen over botslijtage.
Ik heb een paard wat een kraakbeenfragmentje in een van zijn gewrichten heeft gehad (nu verwijderd) en hierdoor overmatige slijtage van het kraakbeen had. Hij krijgt een supplement wat Joynt heet, waar vit c, glucosamine, zwavel en chondroitinsulfaat in zit. Omdat de prijs van dit soort supplementen voor paarden altijd achterlijk hoog is vroeg ik mij af of jij enig idee hebt wat voor dosering voor een paard geschikt is. Is dit voornamelijk afhankelijk van het lichaamsgewicht en de mate van belasting en is het verschil in spijsverteringssysteem van belang?
Hetzelfde paard heeft ook botwoekering in zijn wervelkolom (in lichte mate), wat voor invloed zouden deze supplementen hierop kunnen hebben, kan het de botwoekering verergeren/verminderen?
Antwoord
Ik kan je daar niet echt bij helpen. Je zou informatie kunnen aanvragen bij de faculteit diergeneeskunde van de universiteit Utrecht. Sorry ik kan je hier niet mee helpen.
16 december 2000, vrouw 33, Hengelo [candida]
Vraag
Al tijden voel ik me ziek. Alsof er een ontsteking in mijn hoofd vlak onder mijn huid zit. Maagdarmklachten ook. Dr. zegt Carnitine tekort (8.1 is dat veel te weinig?) en een lichte candida infectie, ME? Ook allergisch voor huismijt en bomen. Blijft mij allemaal te vaag en onduidelijk.
Ik wil meer informatie en meer doen. Wat kan ik ? Wat is Nystatin voor medicijn??? Zou Chroom goed zijn? Kan ik ook antwoord op mijn email adres krijgen? HEEEL GRAAG!!
Antwoord
Er lopen bij jou heel veel zaken door elkaar, daarom is het moeilijk om jou een pasklaar antwoord te geven. Wat ik mensen vaak adviseer als ze vermoeid zijn is chroom suppletie.
Als jouw: "Al tijden voel ik me ziek" ook betekent dat je vaak moe bent wil ik jou adviseren om chroom gtf suppletie toe te passen. Dat helpt vaak ook tegen vermoeidheid. Neem chroom GTF van NOW (bestellen bij de rooy) of Chroom van Solgar (bestelen bij een reformhuis of de rooy). 200mcg per dag is voldoende.
Verander 2 weken niets aan je dieet of medicijnen dan kan je goed zien of chroom voor je werkt (minder moe, vrolijker, afvallen minder trek in zoet). als absoluut niets merkt stop er dan weer mee als de pot op is. Laat me even weten of chroom werkt.
Nystatin is een ZEER veilig middel om candida in je darmen te behandelen. Ik heb het zelf ook gebruikt. Er moet dan wel eerst worden vastgesteld dat je echt candida hebt.
Als je in het reguliere circuit niet verder komt maak dan een afspraak met Dalmulder van het PMC in Rotterdam 010 - 4147633. Vraag hem tijdens het telefonische spreekuur wo t/m vrij 1230 - 1330 of hij denkt dat hij jou met succes kan behandelen. Hij neemt geen patiënten aan waar voor hij niets kan betekenen. Ik ben zelf ook patiënt van hem.
15 december 2000 [vermoeidheid]
Vraag
Bij het lezen duizelt het mij nog steeds, wat ik het beste kan ondernemen t.a.v. mijn gezondheid. Enige tijd geleden heb ik last gehad van burn-out maar ben nu wel weer een stuk beter. Ben echter toch nog gevoelig. De klachten zijn ook tamelijk vaag, wat de communicatie naar artsen bemoeilijkt.
Mijn vraag is, wat kan ik het beste doen. Heb al diverse artsen geconsulteerd en overweeg om ook contact op te nemen met het PMC in Rotterdam, omdat ik begrepen heb, dat zij het meest grondig zijn in hun diagnose en onderzoek. Is dit een goed voornemen ?
Probleem is, dat ik gemerkt heb, dat artsen erg nonchalant omgaan met klachten en t.a.v. preventie helemaal afwezig zijn, schande !!
Over voeding is ook weinig of niets bij hen te weten te komen. Wel het een en ander gelezen over het bloedgroep dieet en in het verleden geëxperimenteerd met rauwkost. De rauwkost had een reinigend effect, maar tegelijkertijd kreeg ik enorme last van winderigheid, e.d. en merkte ik, dat mijn darmen niet goed bestand waren tegen deze voeding. Ook traden er tekorten op, door het niet goed functioneren van de darmen met alle gevolgen van dien.
Uit Uw artikelen heb ik begrepen, dat vele multi's te duur zijn of misschien zelfs niet volledig genoeg. Hoe kom je dan te weten, wat goed voor je is en wie kan mij hierin adviseren ?
Antwoord
Vermoeidheid, burnout enz hoor je veel. Artsen kunnen daar weinig mee omdat zij niet zijn getrained om dit te behandelen.
Qua dieet zou je er goed aan doen om SUIKER TOTAAL TE SCHRAPPEN. GEEN SUIKER MEER BIJSCHEPPEN MAAR OOK GEEN SUIKER IN VOEDINGSPRODUCTEN. Dit laatste is moeilijk maar de moeite waard. Lees mijn artikel over suiker.
Dit kan je ondersteunen door chroom suppletie. Ik zou je adviseren om ook chroom gtf suppletie toe te passen. Dat helpt vaak ook tegen vermoeidheid. Neem chroom GTF van NOW (bestellen bij de rooy) of Chroom van Solgar (bestelen bij een reformhuis of de rooy). 200mcg per dag is voldoende. Verander 2 weken niets aan je dieet of aan andere medicijnen die je gebruikt dan kan je goed zien of chroom voor je werkt (minder moe, vrolijker, afvallen minder trek in zoet). Als absoluut niets merkt stop er dan weer mee als de pot op is. Laat me even weten of chroom werkt. Lees mijn artikel over chroom.
Je zou er ook goed aan doen om een goede multi vitamine te gebruiken. Ik omschrijf dat in mijn artikel over "de basis suppletie". Ook hoe ik heb getest of de vitamines echt in je lichaam worden opgenomen. Lees dat artikel.
Toch zou je rauwkost moeten blijven eten. een mens is gewoon ontworpen om ook voedsel rauw te eten. Neem eerst wat kleine rauwkost porties en doe er gewoon een jaar over om je lichaam er goed aan te wennen.
Ik heb zeer goede ervaringen met het PMC. Dr. Dalmulder is leuk, aardig, neemt de tijd voor je en is echt een wetenschapper: meten is weten. Hij kan vermoeidheid zeker behandelen als je er met de bovenstaande aanwijzingen niet uitkomt. Ik ben zelf ook patiënt bij Dalmulder.
Bij vermoeidheid zonder oorzaak kan je denken aan: candida, post viraal syndroom, CVS, hypoglycemie, DHEA tekort, HGH tekort. Al die zaken kunnen worden gemeten.
PS: een overzicht van al mijn artikelen vind je onder de knop "PW Artikelen"
14 december 2000, vrouw 28, Renswoude [vermoeidheid] [candida]
Vraag
Ik ben BurnOut/ CVS (what's in a name) patiënt met geconstateerd cortisol-tekort en Candida. Wat is jouw mening over de supplementencombinatie Hydrocortison en DHEA in dit geval (naast een candida-protocol met medicijnen en geen-suiker-dieet)? Kan het zijn dat de DHEA de eerste tijd van inname een terugval veroorzaakt in termen van moeheid?
Alvast bedankt voor je reactie.
Antwoord
Ik heb zelf heel goede ervaring met DHEA. Over Hydrocortison weet ik te weinig om daar iets zinnigs over te zeggen. DHEA geeft geen "terugval", maakt je niet moeier dan je al bent, eigenlijk eerder omgekeerd. Mijn ervaringen met DHEA zijn zeer positief. Zie verder mijn twee artikelen over DHEA. Heeft de huisarts een tekort aan DHEA (eigenlijk DHEA-S) geconstateerd?
Als je aan een candida behandeling begint is een verergering van klachten heel normaal, dat is zelfs een goed teken, zie mijn artikel. Wat voor medicijnen gebruik je? En hoe is candida vastgesteld?
Ik zou je adviseren om ook chroom gtf suppletie toe te passen. Dat helpt vaak ook tegen vermoeidheid. Neem chroom GTF van NOW (bestellen bij de rooy) of Chroom van Solgar (bestelen bij een reformhuis of de rooy). 200mcg per dag is voldoende.
Verander 2 weken niets aan je dieet of medicijnen dan kan je goed zien of chroom voor je werkt (minder moe, vrolijker, afvallen minder trek in zoet). als absoluut niets merkt stop er dan weer mee als de pot op is. Laat me even weten of chroom werkt.
Als je een paar maanden bezig bent met de candida behandeling versterk dan ook het immuunsysteem en zaai nieuwe darmflora in, zie mijn artikel.
13 december 2000, man 54, [Aderschoon]
Vraag
Op uw aanraden ban ik "aderschoon" gaan gebruiken. Ik gebruik het nu een week en ben ondertussen twee kilogram aangekomen. Mijn normaal gewicht is 128 kg en ik ben 54 jaar. Ik eet zeer weinig en gebruik geen suiker en weinig vet. Door het gebruik van chroom, zinc en selenium ben ik vier kg afgevallen op een jaar tijd. De twee kilo die ik deze week ben aangekomen baren mij zorgen. Weet U raad voor mij?
Antwoord
Dat is vreemd. Aderschoon is een speciale multi-vitamine, meer niet. Ik moet dit even rustig uitzoeken. Misschien is het handig om even met aderschoon te stoppen en te zien of de kilo's er weer af gaan. Dan heb ik ook wat meer tijd voor wat speurwerk. Als je snel aankomt denk je in eerste instantie aan "vocht vasthouden". Wat was de reden dat u aderschoon wilt gebruiken?
Dus..............even stoppen, ik zoek het uit.
Reactie lezer
Er is geen echte dringende reden waarom ik AderSchoon ben gaan gebruiken. Ik heb wel een lichte cholesterol verhoging en heb ook soms een beetje te veel suiker in mijn bloed. Ik dacht met deze kuur mijn algemene gezondheidstoestand te verbeteren. Ik voel mij thans wel zeer gezond sinds ik Chroom, Selenium, Zinc en vitamine E gebruik.
Reactie PW
Duidelijk. Stop even met de aderschoon, ik ben in overleg met de leverancier, heb al antwoord gehad van ze maar vond dat een beetje "kort door de bocht".
Als alternatief kan ook een meer normale multi + vitamine C + vitamine B (de rest doet u al) gebruikt worden. Maar laten we eerst eens zien of u weer afvalt als u gestopt bent met Aderschoon. Geen eenvoudige opgave met de kerst en oud en nieuw voor de deur.
Hoe goed is uw engels? Ik schrijf volgend jaar een publicatie over overgewicht maar kan mijn engelse artikelen naar u toe emailen.
Reactie lezer
Het is voor mij helemaal niet moeilijk om engelse teksten te lezen, te verstaan en te spreken. Schrijven dat is nog wat anders, daar ben ik niet zo goed in.
Reactie PW
Prima. Deze informatie gebruik onder andere voor mijn artikel over obesity:
http://www.lef.org/protocols/prtcl-083.shtml
het is een serie van artikelen, aan het einde staat een vervolg link.
Adviezen van de LEF zijn zeer professioneel. Het artikel laat ook duidelijk zien dat afvallen niet eenvoudig is omdat het lichaam "zal tegenwerken".
12 december 2000, vrouw [hemochromatose]
Reactie
Tip voor hemochromatose patienten: word bloeddonor. Dan valt het met die ijzerstapeling wel mee, en zo niet dan is het vrij snel uit de bloedwaarden af te lezen! Vrouwen zouden hier trouwens sowieso minder last van hebben door hun maandelijkse bloedverlies.
Reactie PW
Geweldig! Je hebt denk ik helemaal gelijk. Die mail ik door aan de stichting hemochromatose.
11 december 2000, man Utrecht [Ménière] [Depressie] [Artrose]
Vraag
Zoals je weet, ga ik je basis Suppletie bestellen, Maar ik heb ook artrose in mijn rechterpols en in mijn nek. Dit is geconstateerd via de röntge-foto´s. toen was de medische begeleiding afgelopen, kreeg wel een pot Bruffen van 600 mg. om de pijn te drukken. Dit zijn mijn gegevens.
Nu van mijn vrouw. Deze is al jaren aan het tobben. Heeft in steeds erger maten Ménière, gebruikt daar voor Betahistine 2HCl.Gf. maar de werking is niet waar neem baar. Heeft een zeer moeilijke stoelgang en is regelmatig zeer depressief. Gebruikt daar voor Seroxat, ( gaat in een stoel zitten en blijft enkele dagen in zitten, alles is dan te veel , zou liever in die dagen dood zijn) p/s als zij seroxat gebruikt kan zij helemaal niet meer afgaan (stoelgang) als hier medicijnen voor zijn, waar zijn die dan te verkrijgen.
Antwoord
Ménière
Eerst over je vrouw.
Ik heb op het internet gezocht naar Ménière, en gevonden dat een HELE hoge dosis vitamine A bij een aantal patienten verbetering van het gehoor heeft gegegeven. de dosis is echter zo hoog dat het onder begeleiding van een orthomoleculaire arts moet geschieden. Vraag Dr. Dalmulder (mijn arts) van het PMC 010 - 4147633 in Rotterdam of hij dit wil en kan behandelen. Leg hem de vitamine A therapie voor en vraag zijn mening over deze behandeling. Hij neemt geen patienten waar hij niets voor kan betekenen. Hij heeft wo t/m vrij van 1230 - 1330 telefonisch spreekuur. Noem gerust mijn naam hij kent mijn activiteiten.
Depressie
Dat is echt verschrikkelijk. Ik ben ook erg depri geweest ik weet wat ze doormaakt. Geef haar de multi (plantina A/Z), en een halve B-100 van de Hema en ook e e n chroom GTF per dag (200mcg/dag). Dat kan verbetering geven. Soms binnen eem week.
Voor de rest denk ik dat je met voedings supplementen niet ver komt bij je vrouw. Reguliere anti-depresiva moeten denk ik worden ingezet.
Er is wel een probleem, deze middelen hebben vooral in het begin vervelende bijwerkingen. De meeste verdwijnen na verloop van tijd. Bovendien moet je altijd ZOEKEN naar het middel dat voor jou werkt.
Als een anti-depresivum werkt dan weet je dat meteen, je bent weer gelukkig. Er zijn heel veel verschillende soorten (SSRI, MAO en Tricyclische) je moet gewoon het middel vinden dat voor je werkt. Zoals ik het begrijp werkt Seroxat nog niet voldoende, probeer daarom een andere. Ik ben begonnen met Prozac, toen fevarin, allemaal niks. Voor mij werkt ALLEEN de tryciclische, in mijn geval Triptyzol.
Ik zou met de laatste vinding op het gebied van depressie beginnen (er zijn al meer dan 2 miljoen mensen mee behandeld) en dat is Cipramil. De huisarts kent dat zeker niet, laat het hem maar op zoeken. Weinig bijwerkingen, pas na 2 - 3 weken resultaat. Als het na 10 weken nog niet werkt ga dan over op Prozac, iets meer bijwerkingen. Prozac geeft in het begin een betere slaap en dat is vaak heel nuttig. Probeer dat 10 weken. Geen succes probeer dan Fevarin meer bijwerkingen, zelfde verhaal 10 weken proberen. Als de depressie dan nog niet over is probeer dan de oude middelen zoals Tryptizol. Het zijn geen "snoepjes" maar depressie is ook geen feest.
DUS: VAN SEROXAT IS ZE NOG NIET GELUKKIG GEWORDEN, PROBEER EEN ANDERE UIT EEN ANDERE KLASSE EN PROBEER DAT 2 MAANDEN. ALS HET NIET WERKT SCHAKEL DAN OVER NAAR DE VOLGENDE.
Het gaat een tijdje duren maar je komt er ZO ALTIJD UIT.
Stress en depressie vergen veel van je lichaam, stop er dus in deze periode wat extra vitamines in. "eerste hulp bij stress" wordt gegeven door vitamine B5. Gebruik de B-100 complex van de Hema, goed en goedkoop. Ik zou dan ook een goede multi gebruiken bijvoorbeeld de Plantina A/Z. Solgar heeft ook een heel goed produkt maar dat is duurder. Neem ook 200mcg chroom GTF van NOW. Plantina en Chroom kan je via de Rooy bestellen. Bovenstaande is denk ik goed vor jullie alle twee. Voor Jan komt er dan nog zink/selenium, vitamine E en vitamine C bij (Basis suppletie).
Stoelgang
Mijn moeder 79 had daar ook veel last van. Dalmulder heeft haar toen 3x daags 500mg magnesiumoxide voorgeschreven. Dat werkte uitstekend, te goed. Ze gebruikt nu 2 x daags magnesiumoxide. Magnesium is ook goed voor de botopbouw en geeft rust. Je kan proberen of de huisarts het op recept wil voorschrijven. Dat willen ze meestal niet, ga dan naar Dalmulder.
Jan: plantina, halve b-100, chroom gtf, vitamine c, vitamine e, zink/selenium
Vrouw van Jan: plantina, halve b-100, chroom gtf, magnesiumoxide, de juiste antidepressivum
Artrose
In grote lijnen komt een supplementprogramma voor jou er op neer dat:
- vul de tekorten in de nederlandse voeding aan (artikel: basis suppletie)
- behandel aandoeningen (artikel: artrose)
- volg een programma voor levensverlenging (artikel: ouderen, dhea, melatonine, groeihormoon releasers)
STAP I
Lezers van jouw en mijn leeftijd adviseer ik ALTIJD om een proef met Chroom GTF te doen (van Solgar of van NOW). Ouderen hebben HEEL VAAK een chroom tekort en last van het begin van "ouderdoms diabetes", maar..........
Sommige ouderen ook weer niet. Vandaar een proef. Dus, verander ABSOLUUT NIETS AAN JE LEVENSTIJL EN GEBRUIK NOG GEEN ANDERE SUPPLEMENTEN. Start met 200mcg chroom GTF per dag (van NOW). Probeer een maand lang ALLEEN MAAR chroom GTF. Kijk wat er gebeurt. Het kan zijn dat je binnen een week meer energie hebt, vrolijker bent, minder trek krijgt in zoete dingen en afvalt. Als je absoluut niets merkt stop dan met chroom en probeer het over 10 jaar nog eens. Als het wel werkt zou je moeten overwegen om met suiker te stoppen. Lees mijn artikel over chroom en suiker.
STAP II
Vul de tekorten aan in de nederlandse voeding. Dat komt neer op 1x Plantina, halve B-100 Hema, 1x zink/selenium Hema, 4x per week vitamine E Pharma Nord, 1 - 3 gram vitamine C (magnesiumascorbaat poeder).
Dit is een lange termijn investering daar merk je in eerste instantie niets van. Heel soms worden mensen wat minder gestressed en wat rustiger. Dat komt waarschijnlijk door de B5 en de magnesium.
Er gebeuren wel heel veel goede dingen in je lichaam die niet direct uitwendig zichtbaar zijn. Je immuunsysteem wordt versterkt, aderen worden schoongemaakt enz. De basis suppletie is te vergelijken met een pensioen verzekering, de effecten zie je op de wat langere termijn.
Laat wel even bij de huisarts jouw ijzergehalte testen. Mensen met de erfelijke ijzerstapelingsziekte moeten geen hoge dosis vitamine C gebruiken. Zie mijn email over hemochromatose. Laat de arts dee email gewoon lezen.
STAP III
Behandeling van artrose doe je al gedeeltelijk met de basis suppletie. Wat er nog bij moet is chondroitine en glucosamine. Er is een goed product Natural Pain Relieve (kan je bestellen bij de Rooy). Daar zit een goede formule in voor artrose, maar kan ook gebruikt worden voor reumatische artritis. Het is wel duur. Resultaten merk je niet direct maar pas na een aantal maanden.
STAP IV
Kijk naar eenvoudige manieren van levensverlenging.
- De basis suppletie helpt daar al bij maar is niet voldoende.
- Lees mijn artikelen over DHEA (Nederlandse versie),
- en mijn artikel over Melatonine en
- het artikel over ouderen. Stukje over groeihormonen.
Als je deze stappen wilt doen is het noodzakelijk dat je stap 2 en stap 3 doet onder begeleiding van een orthomoleculaire arts, bijvoorbeeld Dalmulder van het PMC in Rotterdam. DHEA moet m.b.v. bloedproeven "ingeregeld" worden en Melatonine krijg je alleen op recept.
Groeihormoon releasers kan je zelf doen en staat ook in het artikel over ouderen uitgelegd. Gebruik arginine/ornithine van Solgar. Bestel een kleine pot want het is duur. Innemen voordat je gaat slapen. HET IS BELANGRIJK DAT JE 2 - 3 UUR VAN TE VOREN NIETS EET. anders werkt het niet. Water drinken mag wel. Je moet even je eigen dosis uit proberen. Begin met twee capsules. Als je dan goed slaapt en de volgende morgen zeer uitgerust wakker wordt kan je proberen of het ook werkt met EEN capsule. Als je niets merkt gebruik dan 3 caps. Veel meer heeft geen zin en is ook te duur. Als je niets merkt van arginine/ornithine dan heb je GEEN tekort aan groeihormonen en hoef je daar dus niets aan te doen. Dus je moet echt merken dat je de volgende morgen lekker uitgerust bent. Ga er dan mee door als je het geld er voor over hebt.
SAMENVATTING
- test eerst of chroom voor je werkt, verander verder niets
- begin 3 maanden met de basis suppletie, verander verder niest
- start met natural pain relieve
- start met groeihormoon releasers
- overweeg levensverlenging met DHEA en Melatonine.
Als je bij de Rooy bestelt vraag dan om "pillie willie" korting. Je krijgt extra korting als nieuwe klant. Kijk maar onderaan mijn home page. Als er nog zaken niet duidelijk zijn, stel die dan gerust (het liefst via email).
10 december 2000, man 33, Amsterdam [hemochromatose] [Vitamine c]
Reactie
Ik wil er met nadruk op wijzen dat artrose ook het gevolg kan zijn van hemochromatose (ijzerstapeling). Grote hoeveelheden vitamine C kunnen voor deze patienten zeer schadelijk zijn. Dit ziektebeled dient dus voor de toediening te zijn uitgesloten. Een artikel over hemochromatose en vitamien C kunt u lezen op:
http://www.annals.org/issues/v131n6/full/199909210-00021.html
Reactie PW
De web page die u mij heeft gestuurd is zeer interessant. Ik ga dit nog wel proberen te "kruispeilen", ik overleg met anderen en raadpleeg andere publicaties. Als dat allemaal eensluidend is zal ik een waarschuwing opnemen. Dank voor de reactie. Ik publiceer uw mening in iedergeval op mijn web pagina.
Reactie lezer
Ik ben al op zoek naar andere publicaties en ik vind allerlei standpunten, dit wordt nog moeilijk denk ik. maar ik heb toch niks te doen met kerst. Reactie ergens in januari. Hier heb je er eentje:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/
query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=10218143&dopt=Abstract
Reactie lezer
Ik was er al van op de hoogte dat enkele wetenschappers geen gevaar zien invitmaine C en hemochromatose. Echter de meerderheid van de artsen is het hier niet mee eens en de consensus is het niet innemen van vitamine Csupplementen > 500 mg/dag. Zelf adviseren wij (voor de veiligheid) niet meer dan 200 mg/dag aan vitamine C supplementen. Vitamine E anderzijds adviseer ik regelmatig! De problematiek is erg ingewikkeld, maar wij kiezen er in ieder geval voor om geen risico´s te nemen.
p.s. Geadviseerd wordt om bij onverklaarde artralgieen en artrose hemochromatose uit te sluiten: Zie --> http://hemochromatose.tripod.com/onderwerpen/ntvg3juli99.html
Betreffende hemochromatose en screening van patiënten met gewrichtsklachten laat ik u via "Arthritis and Reumatism" een artikel sturen.
Reactie PW
Je hebt helemaal gelijk, als er ergens een discussie over bestaat dan moet ik dat ook melden. Ik ga de discussie volgen en waarschijnlijk, dat weet ik nu al bijna zeker, al mijn pagina's waar vitamine c adviesen op staan aanpassen.
Reactie PW
De Nederlandse Vereniging voor Hemochromatose HVN (http://www.hemochromatose.nl) heeft me er op gewezen dat er momenteel wetenschappers zijn die vinden dat een hoge dosis vitamine C schadelijk kan zijn voor hemochromatose patienten. Er zijn echter ook wetenschappers die deze mening niet toegedaan zijn. Kennelijk bestaat er tussen wetenschappers een verschil van mening of een hoge dosis vitamine C schadelijk of gezond is voor patiënten met deze, ERFELIJKE, ziekte.
Hemochromatose, of in gewoon Nederlands "ijzerstapelingsziekte", is de meest voorkomende ERFELIJKE ziekte waarbij men vanaf de geboorte meer ijzer uit de voeding opneemt dan het lichaam nodig heeft. Bij hemochromatose komen klachten als: chronische vermoeidheid, artralgiën en artrose (gewrichtsklachten), hartritmestoornissen, diabetes, afwijkende leverfunctiebepalingen, decompensatio cordis (hartklachten) en impotentie voor.
De HVN neemt het zekere voor het onzekere en adviseert hemochromatose patiënten niet meer dan 200mg per dag aan vitamine C supplementen te gebruiken.
In de discussie over vitamine C en hemochromatose gaat het er over of vitamine C in de cellen als anti-oxidant werkt of in het geval van een overschot aan ijzer oxidatie juist in de hand werkt. Het volgende artikel is TEGEN het gebruik van een hoge dosis vitamine C voor hemochromatose patiënten:
http://www.annals.org/issues/v131n6/full/199909210-00021.html
en dit artikel zegt dat het NIET UIT MAAKT
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/
query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=10218143&dopt=Abstract
Het bovenstaande artikel legt uit dat vitamine C WEL in de reageerbuis met ijzer vrije radicalen produceert maar NIET in de menselijke cel.
Patiënten met hemochromatose doen er volgens mij toch goed aan om geen grote hoeveelheden vitamine c te gebruiken totdat dit aspect helder en duidelijk is geworden. Volg het advies van de hvn dat lijkt een veilige ondergrens.
De huisarts kan d.m.v. een bloedonderzoek laten vaststellen of u deze ERFELIJKE ziekte heeft.
Reactie lezer
Heel erg bedankt voor de publiciteit! Dit helpt ons weer in de "strijd" die we voeren om (reguliere) artsen er van te overtuigen dat de aandoening niet zeldzaam is. En zoals u vast wel weet duurt het jaren voordat zoiets doordringt.
10 december 2000, man 29 Amsterdam [DHEA]
Question
At my own risk and initiative I started for a couple of months ago to take a capsule of 50mg DHEA per day. I would like to know two things
- Where can I buy the product in the Netherlands because I have been ordering it from the USA via the internet,
- Where can I get some medical advice to know if what I am doing is OK.
Answer
Valdemar did you read my article on DHEA, there is an english version. Why are you using DHEA?
Reaction
I read your article about DHEA in English indeed. I have some friends who are taking it as well as a miracolous thing against aging sympthons... Do not know if that is false or true, but decided to try on myself as well...
The place where you could buy it in Amsterdam was at Fight for Life,Weteringschans 195, 1017 XE Amsterdam, tel 020 627 5093, but they have moved or have no permanet place at all... So I decided to order via the internet from America.
I ask you the same two questions I did before and very much appreciated if you could provide me with an answer
Answer
Yes you can buy the product in the Netherlands. The adres is on my home page. The company is caled De Rooy Mail Order. Give them a call and mention to them that you read my articles this will give you a 5 - 10% discount.
Yes you can delay old age with DHEA, or more precisely illnesses connected to old age. It will not make you live longer, but will allow you to live a longer healthier life.
But......................29 is very young for DHEA. Bloodtests are neccesary to adjust the those. For me (male) the correct dose is 30mg (checked with blood samples).
I would suggest a good multi vitamin (Solgar of Plantina A/Z from the Ortho Company, both can be ordered from the De Rooy as well) is better for your age.
Take one good multi a day, 400IE Vitamine E (Pharma Nord, De Rooy) 3000mg vitamine C (C1000 from Kruidvat) one Zink/selenium (Hema) and half b-100 complex (Hema). And if you realy want to get fit use 200mcg chroom GTF from the company NOW. AND DO NOT USE SUGAR OR DEXTROSE DRINKS. The Hema and Kruidvat products can not be ordered from De Rooy. I checked all these products, they are exellent.
Dr. Dalmulder from the PMC in rotterdam subscribes to DHEA me. But I am 52. You can contact him on 010 - 4147633. But I think that he will only subscribe DHEA to you if blood tests show that you have a DHEA defficienty (age related).
So bottom line. Do not go for DHEA. Start DHEA after 40 years of age. Use a good multi, anti-oxidant (B-100), zink/selenium, vitamine E and C (see above).
Reaction
First of all I would like to thank you for your feedback, which I have very much appreciated. I have decided to stop taking DHEA for the time being and wait until I see a doctor so that I can get the right amount, if there is even the case that I need the substance...
I also would like to thank you for the tips regarding the multivitamins. I have tried to order the products you recommended, but because I do not think the site is very user freindly en mijn Nederlands is nog steeds een beetje slecht, het ging niet zo goed... I sent them an email and I am currently awaiting their reply.
9 december 2000, vrouw [droge slijmvliezen]
Vraag
Mijn respect voor uw koerier die ik nu al enige tijd - eerst onder een ander emailadres - ontvang en lees. Ik heb een vraag aan u over een klacht van mezelf. Ik heb droge slijmvliezen: droge ogen (heel droog volgens onderzoek in het ziekenhuis), maar ook een droge neus, droge mond, droge vagina( negen jaar post menopauze) en hoe het met de beschermende slijmvliezen in mijn interne organen zit, weet ik natuurlijk niet. Er is onderzoek gedaan naar Sjogren, en eventuele andere reumatische klachten maar die heb ik niet. Ik heb overigens ook een droge huid. Heeft u een idee over een mogelijke oorzaak? Ik ben trouwens - helaas - een zware roker.
Antwoord
Ik weet het niet. Ik heb geprobeert er meer van te weten te komen maar ik kan niet echt goede info vinden. Misschien kunt u het eens voorleggen aan Dr. Dalmulder van het PMC in Rotterdam. Bel hem tijdens zijn telefonische (010 4147633) spreekuur van wo - vrij tussen 1130 - 1230. Vraag hem of hij dat kan behandelen. Ik ken hem erg goed hij neemt geen patienten aan waarvoor hij niets kan betekenen. Sorry dat ik niet verder kan helpen.
Reactie lezer
Dank u wel voor uw reactie op mijn vraag over de droge slijmvliezen. Ik zal kontakt opnemen met dokter Dalmulder.
Een week of twee geleden mailde ik u ivm mijn droge slijmvliezen. In Arts en Apotheker no7 2000 staat een uitgebreid artikel over dit onderwerp door Pruimboom en van Dam. Het gaat over het Common Mucosal Immune System en de relatie tussen capaciteitsverlies van het immunsysteem van de slijmvliezen en het ontstaan van aandoeningen aan het bewegingsapparaat. Ik vind het een zeer informatief artikel en wilde het daarom graag onder uw aandacht brenegen.
Reactie PW
Is er ook een suggestie voor behandeling?
Reactie lezer
Ja:
- sanering van de darm
- verder suppletie op basis van de uitslagen die hormonale testen geven
Aanleren actieve copingstrategie, sport- en voedingscounseling. Efectieve therapie kan slechts bij diagnose die weefselspecifiek en met betrekking tot orthomoleculaire interventies, substantie specifiek zeggen zij. Bent u geïnteresseerd dan stuur ik u het artikel graag toe. Ik heb er wel al heel driftig in onderstreept. Ik hoor het wel. Overigens: de schrijvers van dit artikel verzorgen voor "Van Nature", cursusorganisatie van Bonusan, een orthomoleculaire cursus psycho-neuro-endocrino-immunologie.
Reactie PW
Ja ik zou het wel willen lezen. Het maakt niets uit of u er al notitites bij gezet heeft, ik zet er ook weer strepen bij.
8 decemeber 2000, man Leuven Belgie [vitamine c]
Reactie
Onlangs kwam ik - bij toeval - terecht op de site "Pillie Willie Koerier". Er werd informatie verschaft aangaande de functies en het gebruik van vitamine c...
Daar ik aanneem dat U opbouwende kritiek weet te appreciëren, had ik toch graag enkele bemerkingen gemaakt bij de informatie die U verschaft :
Vitaminen hebben sedert jaar en dag alleen maar een positieve connotatie...enige nuancering is hier toch wel op z'n plaats, denk ik. Vergelijk het met bacteriën : enerzijds zijn ze de verwekkers van ziektes, anderzijds hebben we ze broodnodig voor het optimaliseren van onze eigen natuurlijke weerstand (denk maar aan onze darmflora).
3 g vitamine c zullen ons allicht geen nierstenen opleveren, maar over 15 g of meer vitamine c zou ik dat niet zonder meer durven beweren... 3000 mg per dag zou volgens mij toch met meer
omzichtigheid mogen gemeld worden...
Een algemeen geldende stelling in de Geneeskunde is de volgende : "Geneesmiddelen uitgetest op dieren kunnen aanwijzingen verstrekken over deze geneesmiddelen, maar leveren zeker geen enkele bewijskracht op over de werkzaamheid en de mogelijke neveneffecten van deze geneesmiddelen : experimenten op mensen zijn altijd het laatste stadium in het uittesten van deze geneesmiddelen."
Denk maar aan het Softenon-medicijn uit de jaren '60 : geen probleem voor muizen, maar zwangere vrouwen kregen zwaar misvormde foetussen... Vandaar ook meteen het belang van de experimentele/klinische farmacologie. Als vitamine c beschouwd wordt als preventief of therapeutisch medicijn, dan zouden daar toch harde wetenschappelijke bewijzen tegenover moeten staan en dat is voorlopig nog niet het geval.
In dat opzicht mag ik nog opmerken dat vitamine c als preventief middel tegen kanker nooit werd bewezen. Linus Pauling heeft zijn bijdragen aan de wetenschap omtrent vitaminen geleverd en daar terecht deNobelprijs voor gekregen, maar om die reden aannemendat de man nooit een vergissing kon maken...
Naar mijn bescheiden mening moet je het gebruik vanvitaminen in het algemeen relativeren : gebruik met mate lijkt mij aangewezen... Daarbij dien ik nog op te merken dat de term 'Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid' hoegenaamd geen reflectie is van de 'Dagelijkse Nood' aan vitaminen, aangezien deze laatste nogal moeilijk te bewijzen valt...
De 'Dagelijkse nood' bevindt zich in de orde van grote van nano- of zelf picogrammen, maar een veiligheidsmarge werd ingebouwd die aldus aanleiding gaf tot de 'Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid'. De ADH is in principe dus zeker voldoende...
Het gebruiken van multivitamine-complexen lijkt mij overigens (voorlopig) beter dan het unilateraal aanwenden van bvb. vitamine c, daar onderzoeken aangaande het belang van verhoudingen van vitaminen nog onvoldoende gekend of uitgevoerd zijn.
Zoals nog vele mensen heb ik vanuit de klassieke geneeskunde zeker interesse voor de orthomoleculaire geneeskunde en de aanverwante homepathie en kijk ik hoopvol uit naar de nieuwste ontwikkelingen op dit vlak.
Ik hoop U met deze genuanceerde bijdrage enigszins van dienst te zijn. Vriendelijke groeten en nog veel succes met de site,
Reactie PW
Dank u voor uw reactie. Ik basseer mijn artikelen op wetenschappelijke publicaties. Hieronder vindt u een deel van de publicaties die ik gebruikt heb voor mijn artikelen over vitamine c. hier vindt u samenvattingen van het meeste wetenschappleijke onderzoek dat is verricht over vitamine c.
http://www.lef.org/prod_hp/abstracts/php-ab421.html
http://www.lef.org/prod_hp/abstracts/php-ab405a.html
http://www.lef.org/prod_hp/abstracts/php-ab405b.html
http://www.lef.org/prod_hp/abstracts/php-ab405c.html
Als u over wetenschappelijke publicaties beschikt dat 60mg vitamine C voldoende is en dat meer slecht is hoor ik dat graag.
Als u wilt uit testen welke dosis vitamine C voor u de juiste is doe dan de darmintollerantie test. zie artikel.
Dank u voor uw reactie, ik zal uw reactie op mijn web server zetten zodat lezers ook uw standpunt kunnen lezen (onder de knop "reactie").
7 december 2000, vrouw 52, Hengelo [Q10]
Reactie
Ben het helemaal eens met advies over Q10. Is voor mij een wondermiddel sedert 2 jaar. Gebruik per dag 90 - 150 mg. 1 capsule bevat 30 mg Q10 plus 8 mg vit E. Ben echter bang geworden nu mij is verteld dat ik samen met Q10 Glutathion moet nemen omdat ik anders later problemen krijg. Is hier iets over bekend? graag antwoord terug! bedankt!
Reactie PW
Nee daar is mij niets van bekend. Ik heb zo'n 2500 publicaties over Q10 gelezen maar daar staat zoiets NIET IN. Ik gebruik Q10 om hartfalen de genezen, waar gebruik jij Q10 voor?
Reactie lezer
Ik gebruik Q10 voor:
- lichamelijke energie
- geestelijke energie
- pijnbestrijding (heb chronisch pijnsyndroom, vooral onlogische pijnen in aanhechtingen van (kleine) spieren zoals in tenen, vingers, tussen ribben)
- iets te hoge bloeddruk
Q10 schijnt te moeten worden ingenomen tezamen met sterke antioxydant en de beste daarvoor schijnt Glutathion te zijn. Deze info c.q. waarschuwing kreeg ik van de heer Koopmans van HMEpoint/mc Walborg te Amsterdam. Zonder Glutathion schijnt Q10 afvalresten achter te laten waardoor je laterproblemen kunt krijgen (hersenen, lever)?
Mocht je meer info vinden via het skala aan relaties dat jij blijkbaar hebt, laat het mij dan weten. Hartelijk dank.
Reactie PW
Dank voor de uitleg. Nee er is mij niets bekent dat Q10 vrije radicalen produceert die je met gluthation zou moeten neutraliseren. Q10 oxideert wel snel. Daarom zit er bij Q10 ook altijd een beetje vitamine E. Q10 moet met vet of olie worden ingenomen. daarom zijn in de goede merken de Q10 in capsules met olie gestopt.
Kijk naar mijn artikel over hartfalen (cardiomyopathy) daar staan samenvattingen van bijna alle wetenschappleijke artikelen over Q10 van de laatste 20 jaar.
6 december 2000, man 30, Rijen [fibromyalgie]
Vraag
Afgelopen jaar is er bij mij de aandoening / ziekte fybrohmyalgie geconstateerd. Via mijn moeder die het ook heeft zijn we bij een dokter in Den Bosch terecht gekomen namelijk dr Schilder. Deze dokter heeft een bloed analyse gedaan en geconstateerd dat ik Candia in mijn bloed had. Na medicijnen op natuurbasis/homeopathie en het wel bekende dieet is mijn bloed vrijwel schoon van candida. Het schijnt vaker voor te komen dat fybrohmyalgie gepaard gaat met candida is dit zo???. Met mij gaat het nu vrij goed, geen last meer van vermoeidheid. Alleen de pijen van fybro blijven nog. Ik weet dat het dieet moeilijk is maar het helpt echt blijf volhouden.
Antwoord
FMS klachten overlappen met Candida, dus artsen denken soms dat iemand FMS heeft en dan heeft hij candida (en omgekeerd). Kijk naar de diagnose methode in mijn artikel.
Als je iets aan de FMS wilt doen zou je kunnen overwegen een paar van de suggesties in mijn artikel te proberen. Ik heb een FMS channel opgezet daar doen nu 10 FMS patienten aan mee. Hieronder een uitleg van een channel:
Het FMS email channel kan door FMS patiënten gebruikt worden om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. Het is een kanaal waarmee FMS patiënten elkaar kunnen helpen. Iedereen kan mee doen, patiënten, artsen en geïnteresseerden. Het enige dat je nodig hebt is een internetaansluiting, email en de discipline om regelmatig naar je email te kijken.
Je kan meedoen aan het channel door het sturen van een email aan wwitsel@knoware.nl met in de "subject": subscribe FMS channel. Natuurlijk kan je elk moment stoppen door het versturen van een email met unsubscribe FMS channel.
Na een subscribe krijg je automatisch een email met een korte handleiding, een overzicht van alle anderen die ook mee doen aan dit channel en een uitnodiging om je aan de anderen voor te stellen.
Wil je ook mee doen? Een aantal patienten uit het channel zijn nu bezig met stap I uit mijn artikel, en dat blijkt te werken. Dus chroom GTF is misschien ook iets voor jou. een ander is bezig met tryptizol, en ook dat blijkt te werken. Dus wil je meedoen aan het FMS channel?
5 december 2000 [migraine]
Vraag
Dank voor uw artikel V5: een revolutionaire...Ik ben tot nu toe gelukkig gespaard geweest van deze gevreesde ziekte. Daarintegen ben ik wel een zwaar migraine lijder, de migraine wordt bij mij vooral veroorzaakt door mijn druk stesserend leven. Weet u daartegen soms een remedie.
Groetjes, ik wens je eveneens een aangename Sinterklaasavond toe.
Antwoord
Ik heb geen echt wetenschappelijk onderbouwd remedie voor migraine maar op dit vlak bij toeval wel wat successen behaald. In eerste instantie bij mijzelf. Ik had last van ernstige "spannings" hoofdpijn. Dat werd veroorzaakt doordat ik mijn nekspieren te veel aanspande. Dat is nu al jaren weg. Ik denk dat het komt door de extra supplementen die ik gebruik. Het was geen migraine.
Mijn vrouw had last van migraine maar is supplementen gaan gebruiken, bij haar is nu de migraine weg.
Ik heb eens een lezer geadviseerd chroom GTF te gbruiken om af te vallen. Ze viel af en haar migraine was weg.
Nogmaals ik heb GEEN wetenschappelijk onderbouwd advies, maar...................
Bijvoorbeeld chroom GTF stabiliseerd de glucose spiegel in het bloed. Hersencellen gebruiken alleen glucose als brandstof. Misschien werken de hersenen beter met een constant glucose niveau. Chroom GTF is goedkoop en heeft alleen maar voordelen. Lees mijn artikel over chroom. Chroom GTF van NOW is erg goedkoop en goed, je kan het via de ROOY bestellen, kijk op mijn home page voor het adres. Vraag om pillie willie korting. Je kan ook chroom GTF gebruiken van Solgar, wat duurder maar ook goed. Koop het bij een goed reformhuis. KOOP NIETS ANDERS ER IS VEEL ROMMEL OP DE MARKT. Chroom GTF zou binnen de twee weken moeten werken. Als je binnen een maand GEEN verbetering merkt stop er dan mee. signalen dat het werkt zijn, minder moe, geen trek in zoet, vrolijker.
Als chroom GTF niet werkt probeer dan een goede multi, bijvoorbeeld Plantina A/Z, kan je ook bestellen bij de Rooy, of neem een multi van Solgar. NEEM GEEN ANDERE MULTI. Neem bij deze multi ook een halve B-100 complex van de HEMA, een uitstekent product. Met deze twee pillen heb je alle essentiele vitamines binnen. Als jouw migraine wordt veroorzaakt door een tekort gaat het misschien wel weg.
Nogmaals ik heb GEEN wetenschappelijk onderbouwd advies, probeer de multi gewoon een half jaar.
Dus eerst chroom GTF, daar merk je op de korte termijn direct iets van als het werkt. Daarna de multi, dat duurt wat langer.
Heb je nog vragen? Wil je me laten weten (als je het probeert) of dit werkt? Er zijn geen echte bijwerkingen van deze supplementen te verwachten alleen maar voordelen.
4 december 2000, man 51, Nieuwegein [V5] [kanker]
Reactie
Uw artikel over V5 doorgenomen. Hoewel ik het een goed onderbouwd artikel vind, mis ik nog een aantal ingangen en visies op het gebied van het ontstaan, resp. behandelen van kanker. De visie van Dr. Geert Hamer, een van de meest oorspronkelijke en diepgaande visie momenteel mis ik. De man ondergaat dezelfde lijdensweg, zo niet erger als destijds Dr. Moerman in Nederland. Verder doet u het voorkomen alsof u de spreekbuis ben van het PMC te Rotterdam; het doet geen goed aan uw geloofwaardigheid. met vriendelijke groet,
Reactie PW
Dit is slechts de inleiding. Er volgen nog 120 pagina's. Daarin komt de nadruk te liggen op de V5 ondersteuningstherapie, de behandeling dus. In de inleiding geef ik de volgende visie op het ontstaan van kanker. Misschien wat kort door de bocht, misschien zijn er ook andere aspecten, maar ik had maar een jar de tijd. Als u suggesties heeft en wetenschappelijke publicaties waar ik e.e.a. kan nalezen (liefst op het web) neem ik het op.
Ik heb geen enkele band met het PMC anders dat ik patient van Dalmulder ben. Ik zal eens goed naar de tekst kijken want dat is HELEMAAL NIET de bedoeling. Het enige wat ik probeerde uit te leggen is dat ik op papier een ondersteuningstherapie heb uitgewerkt (V5) en een arts (Dalmulder) die het wil uit voeren en begeleiden met het noodzakelijke onderzoek (bloedtests etc).
Reactie lezer
in verband met het werk van dr. r.g. hamer kunt u de volgende website bezoeken:
www.pilhar.com/default.htm
Reactie PW
ik heb het bekeken, wat stelt hij voor te doen als je kanker hebt. Of hoe denkt hij kanker te voorkomen, dat kon ik niet echt vinden. Klopt dat of kijk ik niet goed??
Reactie lezer
- Kanker is volgens Dr. Hamer het gevolg van een psychologisch
conflict. Wat hij als psychologisch conflict beschouwd is uitgebreid te vinden op het volgende adres www.pilhar.com/Hamer/NeuMed/Kurzeinf/Ausloser/Ausloser.htm Het heeft in ieder geval niets te maken met een conflict met de buurman. Die biologisch conflict veroorzaakt een kortsluiting in de hersenen. Die kortsluiting is zichtbaar op een CT scanner; de plaats waar de kortsluiting zich bevindt komt overeen met het orgaan waar de tumorcellen zich ontwikkelen en de inhoud (oorzaak) van het conflict. Het belangrijkste gevolg is dat kanker niet te voorkomen is, immers men kan een biologisch conflict niet voorkomen. Dit is bijzonder vervelend voor de farmaceutisch industrie en het medisch establishment, regulier of zogenaamd alternatief.
- De behandeling houdt in dat men de patient moet helpen met het oplossen van zijn conflict, en verder tijdens de genezingsfase moet begeleiden (psychisch en medicamenteus).
- Dat dit verhaal geen onzin is, is te controleren op de volgende adres www.pilhar.com/Hamer/NeuMed/Zertif/920524.htm Ik ben tijdens die twee dagen (23 & 24 mei 1992)persoonlijk aanwezig geweest en had reeds eerder de gelegenheid gehad om patienten van Hamer in Belgie en Nederland te volgen. Ondanks goed en wetenschappelijk onderbouwde dossiers, heeft men die gegevens opzij geschoven en geen gevolgen gegeven.
3 december 2000, Vrouw 18, Lanaken Belgie [diabetes]
Vraag
Ik heb sinds twee jaar ontdekt dat ik diabetes heb!Het kwam als een schok:niet meer al het lekkers kunnen eten,heel weinig snoepen en dan het ergste:4 keer per dag mezelf een spuit zetten en dan 4 keer per dag in mijn vinger prikken! Eerst besefte ik niet hoe ernstig het was,maar nu zie ik dat toch al in! Men zei dat ik er nooit vanaf kan raken maar nu is mijn schildklier al helemaal genezen,wat volgens de dokter ook nooit zou kunnen,en nu wordt gezegd dat als mijn alvleesklier nog een beetje zou werken dat er toch kans op genezing is! Zou dit waar kunnen zijn en zou ik uiteindelijk kunnen stoppen met spuiten te zetten?
Antwoord
Ik heb nu al een aantal mensen met diabetes genezen, maar dat waren allemaal gevallen waarbij niet werd gespoten.
Als je insuline moet spuiten dan kan je d.m.v. chroom suppletie er voor zorgen dat cel receptors voor insuline gevoeliger worden. Dan hoef je minder te spuiten. De beste chroom soorten waarvan ik ZEKER weet dat ze werken zijn Chroom GTF van Solgar en chroom GTF van NOW (deze laatste kan je gewoon bij de Rooy bestellen, hij levert ook in Belgie). GEBRUIK GEEN ANDERE SOORTEN ER IS VEEL ROMMEL TE KOOP. 200mcg per dag is voldoende. Meldt bij je arts dat je chroom als vitamine supplement gaat slikken en houdt de eerste weken je suiker spiegel goed in de gaten.
Als dit niet werkt heb ik misschien nog wat andere suggesties. Neem even contact met me op als je een week met de chroom bent begonnen.
2 december 2000, vrouw [croom]
Vraag
Laatst hebben we elkaar ontmoet in het NCR-pand toen jij met mijn collega xxx hebt gesproken. Ik ben dus xxx yyy en werk ook bij NCR Systemedia. Olga van de receptie heeft mij enthousiast gemaakt voor jouw site en ook voor de basis-vitaminen. Ik heb alleen een vraagje: Met de chroom ben ik begonnen en in het begin prima resultaat maar is het normaal dat je na enige weken een terugslag krijgt ? dus meer trek in zoetigheid. Ik gebruik nu ook alle andere vitaminen maar waarom moet je de E alleen ma, wo, vrij en zondag gebruiken en niet elke dag? Toen ik de Rooy sprak zei hij dat hij veel hogere dosis gebruikt en is dat nodig? Ook extra heb ik de Q 10 ik heb geen bijzondere klachten, is dan 1 pil per dag voldoende?
Verder wat mij opvalt is dat ik een tragere stoelgang heb dan normaal kan dat te maken met de vitaminen? Veel vragen maar ik begrijp jij bent natuurlijk geen arts maar misschien heb je deze opmerkingen meer gehoord. Graag zou ik ook iets hebben voor avondmoeheid, echt s'avonds stort ik helemaal in. Nou voor nu wel even genoeg, ik hoop dat jij mij terugmailt.
Antwoord
Terugslag? Nee niet echt gemeld door lezers. Maar..........
Je moet natuurlijk wel genoeg eten. Als je minder zoetigheid eet denk ik dat je misschien tussen de maaltijden een halve bruine boterham moet eten. Je lever maakt dan van eitwitten en vetten glucose, brandstof om de dag door te komen. Je lichaam zit nl. heel knap in elkaar, als het glucose tekort komt zegt het gewoon: "eet snelle suikers", dat moet je het lichaam gewoon afleren. Dat kost tijd. Dus......
Een hele of halve bruine boterham tussen de maaltijden in. Mensen zijn trouwens "ontworpen" om te GRAZEN en niet om drie keer per dag te eten.
Vitamine E vraag: een goede dosis is 400IE aan vitamine E per dag. De Plantina bevat 100IE en de vitamine E van Pharma Nord 512IE. vitamine E is in vetoplosbaar en blijft wel een tijdje in je lichaam. Nu komt de berekening:
(7dagenx100 + 4dagenx512)/7 dagen = 392IE (bijna 400IE) per dag. Yes?
Als je een keer onder zware stress komt (lichamelijk of geestelijk) verdubbel dan op die dag de vitamine E en de vitamine C (want beiden werken synergistisch, 1 + 1 = 3).
Ik weet niet wat Klaas de Rooy doet, maar het bovenstaande is correct.
Over de Q10: ik schat jouw zo rond de 35. als je geen hartklachten hebt of een ziekte die een tekort aan energie veroorzaakt is 30mg Q10 per dag voldoende. Neem er als je 50 jaar bent 2x30mg en als je 70 bent 3x30mg (deze dosis geldt alleen voor gezonde mensen).
S'avonds moe? Tja dat hoort toch, je hebt een drukke baan en alle andere beslommeringen van het dagelijkse leven. Ik denk dat dit gewoon is, maar.............
Je kan het volgende proberen. Sommige mensen worden gewoon moe omdat ze savonds te veel eten. De spijsvertering kost veel energie. Eet minder om 1800, houdt nog een beetje honger. Eet dan een uur voordat je naar bed gaat nog wat.
Maar je kan ook wat anders proberen. Olga zal dat geheim ook wel niet hebben verteld maar zij is bezig met een eenvoudige verjongingskuur, ik ook!! Wij doen dit met DHEA. Lees mijn artikel over DHEA. Ik heb er twee geschreven e e n in engels en een korte samenvatting in nederlands. Lees dir eerst en als je nog vragen hebt email me.
1 december 2000, vrouw 37, Amsterdam [melk]
Reactie
Waarschijnlijk ben ik altijd al overgevoelig voor melk geweest. Als kind werd ik er misselijk van. Van melk, boter moest ik overgeven en desserts weigerde ik te eten. Alleen yoghurt en kaas in beperkte mate. Ik werd gedwongen melk (produkten) te eten en kreeg de ziekte van Crohn. Verder veel last van luchtweginfecties (longontsteking, keelonteking e.d.) hoofdpijn, hoge bloeddruk etc.
Ik sta nu op een (ortho-moleculair) dieet zonder allergenen (voor 37 van de 76 stoffen bleek ik allergisch te zijn, melk was 1 van de voedingsmiddelen die ik helemaal niet meer mag. Ik voel me nu veel beter en ik denk niet dat ik ooit nog melk tot me ga nemen. Alleen de lucht al. Yoghurt en kaas maken me ook onpasselijk.